Optymalny Projekt Bloga: 11 Ważnych Elementów

Czy próbujesz stworzyć idealny projekt bloga?

Taki, który zachęca ludzi do czytania Twoich treści i udostępniania ich w sieci społecznościowej i, co najważniejsze, zdobywa wysokie pozycje w wyszukiwarkach?

Jeśli próbujesz utworzyć popularny blog, oto podstawowe elementy 11 (i przykłady każdego z nich), których potrzebujesz w swoim projekcie bloga.

Element #1: Komentarze wątkowe

Istnieje wiele systemów komentowania. Od Disqus do komentarzy na Facebooku, opcje są nieograniczone. Ale czy wiesz jaki jest najlepszy system komentowania?

Wątkowe komentarze!

„Dlaczego?”możesz zapytać. Ponieważ komentarze z wątkami zazwyczaj zwiększają liczbę komentarzy, które otrzymujesz na post o 16% do 33%. Im więcej komentarzy otrzymasz, tym więcej tekstu znajdziesz na każdej stronie. Im więcej tekstu masz na każdej stronie, tym więcej słów kluczowych o długim ogonie będziesz Oceniać.

Trzymaj się wątków bez względu na wszystko. Facebook nie może dodawać komentarzy nawet jeśli masz aktywną społeczność na Facebooku. Facebook jest właścicielem tej treści i nie pomoże ci uzyskać większego ruchu w wyszukiwarkach.

Element #2: Fragmenty

Czy zauważyłeś, że dużo blogów nie wymieniam pełnego postu na stronie głównej bloga? Pokazują tylko kilka akapitów (fragment), który monituje o odpowiedź na wezwanie do działania „Kliknij, aby kontynuować”, aby przeczytać resztę postu.

Chcesz mieć fragmenty zamiast pełnych postów z dwóch głównych powodów:

  1. Ludzie mają krótkie rozpiętości uwagi – masz czas skupienia 8 sekund, podobnie jak twoi czytelnicy. Pokazując im tylko fragmenty, pozwalasz czytelnikom wybierać spośród wielu postów. Będą przewijać, aż znajdą post, który wzbudzi ich zainteresowanie, a następnie przeczytają go.
  2. Zduplikowany kontent – jeśli umieścisz swój pełny post na swojej stronie głównej, stworzysz zduplikowaną treść, która zaszkodzi twoim rankingom wyszukiwania. Jest to kolejny powód, dla którego chcesz używać urywków.

Na stronie głównej Możesz przetestować tekst wezwania do działania, aby dowiedzieć się, która wersja maksymalizuje liczbę osób klikających i czytających twój post. Przetestowałem zwroty:

  • Czytaj dalej
  • Czytaj więcej
  • Kliknij, aby kontynuować
  • Kontynuuj

Tekst „Kliknij, aby kontynuować” przewyższył pozostałe odmiany o co najmniej 10%. Powinieneś to oczywiście przetestować, ponieważ to, co działa na moim blogu, może nie działać na Twoim.

Element #3: Przewijane przyciski społecznościowe

Przetestowałem wiele przycisków społecznościowych. Miałem przyciski na początku postów i na końcu, i poprosiłem ludzi, aby tweetować o poście z poziomu wpisu na blogu. Jednym z projektów, który stale przewyższa inne, jest przewijanie przycisków społecznościowych.

Backlinko używa ładnego paska udostępniania, który jest czysty i ładnie przewija na przykład.

Korzystając z przewijanej wtyczki społecznościowej, ogranicz liczbę opcji do trzech. Innymi słowy, wybierz trzy najpopularniejsze sieci społecznościowe, z których korzystają czytelnicy. Dla mnie to Facebook, Twitter i Google Plus.

Jeśli dodasz zbyt wiele opcji, z mojego doświadczenia zmniejszy to twój ruch społecznościowy.

Element #4: Rozmiar czcionki

Około miesiąca temu napisałem post na blogu o tym, jak rozmiar tekstu wpływa na czytelność.

Zrobiłem test na 13 blogach i odkryłem, że zwiększając rozmiar czcionki z 11px do 12px, byłem w stanie zwiększyć czas spędzany przez czytelników na stronie o 13 sekund. Widziałem kolejne 8-sekundowe zwiększenie, kiedy poszedłem do rozmiaru 13px. I zyskałem kolejne 6 sekund przechodząc do rozmiaru czcionki 15px.

Oczywiście, działa to tylko wtedy, gdy używasz czytelnego typu czcionki, takiego jak Arial lub Times. Jeśli twój typ czcionki jest trudny do odczytania, zwiększenie rozmiaru niewiele pomoże.

W razie wątpliwości użyj większego rozmiaru czcionki.

Element #5: Pasek boczny po prawej stronie

Czy zauważyłeś, że niektóre blogi mają swoje paski boczne po lewej stronie? A co gorsza, niektórzy mają dwa paski boczne? Bawiłem się różnymi typami układów i odkryłem, że optymalnym układem jest posiadanie treści po lewej stronie i jednego paska bocznego po prawej stronie.

W ten sposób ludzie mogą skupić się na czytaniu Twoich treści, ale będziesz mieć elastyczność promowania innych rzeczy na pasku bocznym. Upewnij się, że główny obszar treści zajmuje co najmniej 60% twojego projektu. Ludzie przychodzą na blogi, aby czytać, więc nie chcesz rozpraszać ich innymi elementami.

Jeśli chcesz umieścić pasek boczny po lewej stronie, możesz. Ale odkryłem, że zazwyczaj zmniejsza to liczbę osób, które czytają twoje treści o 15% do 25%.

Wolę wygląd bloga, na którym pasek boczny jest po prawej stronie, ale ma tendencję do konwersji lepiej, gdy jest po lewej stronie.

Po umieszczeniu paska bocznego po lewej stronie otrzymasz więcej opcji e-mail, a więcej osób przeczyta Twój życiorys i zrobi wszystko, co promujesz za pomocą paska bocznego. Ale dostaniesz również mniej osób do czytania treści.

Odkryłem, że posiadanie paska bocznego po lewej stronie powoduje 9% spadek osób czytających posty na blogu. Z drugiej strony zwiększa liczbę opcji paska bocznego o 13%.

Ogólnie rzecz biorąc, postanowiłem umieścić mój pasek boczny po prawej stronie, mimo że generuje 13% mniej opt-inów.

Dlaczego to zrobiłem? Ponieważ zwiększyło liczbę czytań postów na blogu o 9%. W końcu celem bloga jest edukacja poprzez treści… więc dlaczego miałbym to zabrać?

Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś rozważyć utrzymanie paska bocznego po prawej stronie, nawet jeśli spowoduje to mniej konwersji. Ludzie przychodzą do Twojego bloga, aby przeczytać, więc twoim głównym celem powinno być uczynienie treści tak łatwymi do odczytania, jak to możliwe.

Chociaż polecam użycie paska bocznego, nie potrzebujesz go na każdej ze stron. Na przykład Strona główna ImBlog nie ma paska bocznego.

Rozważ brak paska bocznego na stronach, na których próbujesz poprawić konwersje lub zarabiać pieniądze. Dlaczego? Ponieważ sprawia, że ludzie skupiają swoją uwagę na obszarze, który chcesz-obszar, w którym zarabiasz pieniądze.

Tak więc, dla moich stron „pieniądze”, mam tendencję do nie mają pasków bocznych.

Ponadto w przypadku każdej strony, która ma zdefiniowany cel, należy rozważyć usunięcie niepotrzebnych elementów rozpraszających, takich jak pasek boczny.

Element #6: Twoje Bio

Niezależnie od tego, czy masz blog firmowy, czy osobisty, chcesz zbudować połączenie z czytelnikami. Bez tego osobistego połączenia ludzie rzadziej komentują lub kupują od ciebie.

Jednym ze sposobów na stworzenie więzi z Czytelnikami jest otwarcie. W pasku bocznym umieść krótką biografię siebie, a następnie połącz ją z pełną biografią.

Marie Forleo dobrze prezentuje swoją biografię na lewym pasku bocznym (jednak, jak wspomniano powyżej, sugerowałbym umieszczenie paska bocznego po prawej)

Jeśli masz blog firmowy, umieść biografię swoich założycieli lub zespołu, który zarządza blogiem, na pasku bocznym. Upewnij się, że umieściłeś zdjęcie tuż nad biografią. Ludzie muszą cię widzieć, żeby się z Tobą połączyć.

Element #7: Newsletter

Wspomniałem o tym wcześniej: zbieranie wiadomości e-mail jest jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, jeśli chcesz zwiększyć swój ruch. Twoje opcje różnią się od opt-in na górze paska bocznego do wyskakującego okienka, jeśli chcesz być bardziej agresywny.

Oferując bezpłatny e-book lub kurs, otrzymasz dużą liczbę subskrybentów wiadomości e-mail. Zobaczysz również, że jeśli poprosisz tylko o adresy e-mail osób zamiast ich nazwisk i e-maili, otrzymasz około 10% więcej opcji.

Bez względu na wszystko zacznij zbierać adresy e-mail swoich czytelników. W ten sposób możesz powiadomić ich o opublikowaniu nowego posta na blogu.

Element #8: Najpopularniejszy widget

Czy możesz zgadnąć, co jest najczęściej klikanym obszarem na blogu? To nie treść.

W moim pasku bocznym znajduje się obszar, który prezentuje wszystkie moje przewodniki, moje najpopularniejsze posty i moje aktualne hity.

To najpopularniejszy kliknięty obszar na blogu. Nie tylko pomaga zwiększyć ruch do moich najważniejszych postów, ale także pomaga w rankingach wyszukiwarek ze względu na sposób, w jaki łączę.

Sprawdź, jak nauczę cię być bogatym, używając prawego paska bocznego, aby wyświetlić przewodniki i najpopularniejsze posty na poniższym zrzucie ekranu.

Ty też możesz to mieć na swoim blogu, jeśli używasz wtyczki popularity contest. Będziesz musiał poprosić programistę, aby zmodyfikował go, abyś mógł mieć karty podobne do moich.

Element #9: Wtyczka Yoast SEO

Jest to prawdopodobnie najprostsza zmiana, którą musisz wprowadzić na swoim blogu. Na dłuższą metę zauważysz, że pomoże to skokowo zwiększyć ruch w wyszukiwarkach.

Jeśli prowadzisz bloga WordPress, Pobierz i zainstaluj wtyczkę Yoast SEO. Jeśli nie prowadzisz bloga WordPress, musisz ręcznie zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek, wykonując kroki opisane w tym poście.

Element #10: Zachowaj prosty schemat kolorów i design

Różne kolory mają różne znaczenia. Upewnij się, że starannie wybierasz kolory swojego bloga. Mają znaczenie, nie tylko z psychologicznego punktu widzenia. Niektóre kolory ułatwiają czytelnikom czytanie treści, podczas gdy inne nie.

Na przykład czerwony tekst na czarnym tle nie jest tak łatwy do odczytania, jak czarny tekst na białym tle.

Zachowaj prostotę, tworząc jak najwięcej białej przestrzeni w projekcie bloga, Jak to możliwe, i użyj czarnego koloru tekstu. Nie ma potrzeby, aby twój projekt był złożony, ponieważ pod koniec dnia ludzie przychodzą, aby przeczytać Twoje treści. Twoim celem powinno być Czytelność treści.

Blog ahrefs wykonuje dobrą robotę i utrzymuje bardzo czysty projekt bloga, który jest łatwy do odczytania na każdym urządzeniu.

Element #11: Obrazy

Czy zauważyłeś, że umieszczam obraz na początku każdego wpisu na blogu? Nie zawsze to robiłem, ale z testów odkryłem, że Zwiększa to liczbę osób, które klikają ze strony głównej mojego bloga na post.

Zgadniesz ile? Aż 37%. Wszystko z jednego obrazu. Jeśli obraz, którego używasz, jest atrakcyjny, zobaczysz dobre wyniki. Jeśli obraz, którego używasz, jest do bani, mniej osób kliknie.

Wolę używać zdjęć stockowych. Możesz także użyć zdjęć royalty-free, ale jakość tych obrazów zazwyczaj nie jest tak wysoka.

Wniosek

Projektowanie bloga, który może zwiększyć twój ruch, nie jest takie trudne. Wszystko, co musisz zrobić, to wykonać powyższe kroki. Jeśli tak, powinieneś zobaczyć wzrost ruchu.

Jeśli nie masz czasu na dokonanie wszystkich powyższych korekt, zacznij od zainstalowania przewijanej wtyczki społecznościowej i komentarzy z wątkami. Te dwie proste zmiany zwiększą ruch w mediach społecznościowych i ruch w wyszukiwarce na dłuższą metę.

Jeśli wdrożysz porady zawarte w tym poście i powyższej infografice, zobaczysz wzrost czytelnictwa.

Zaufaj mi, to działa. Przetestowałem wiele tych elementów.