Jak Skutecznie Promować Swoją Małą Firmę w Mediach Społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych nie jest już opcjonalny dla małych firm w 2022 roku.

Zbyt często widzę ten problem, gdy konsultuję się z właścicielami małych firm. Mają taką mentalność, że media społecznościowe nie przyniosą korzyści ich firmom.

„Nasi klienci wiedzą, kim jesteśmy i wiedzą, gdzie nas znaleźć.”

Brzmi znajomo? Nie zrozum mnie źle: to wspaniale, że masz stałą bazę klientów. Ale korzystanie z mediów społecznościowych do promowania swojej małej firmy pomoże Ci Uzyskaj więcej pieniędzy od obecnych klientów oprócz zdobywania nowych.

Brak skutecznej strategii w mediach społecznościowych może być szkodliwy dla twojej małej firmy.


Chociaż możesz nie myśleć, że twój brak obecności w mediach społecznościowych ma na Ciebie wpływ dzisiaj, w końcu dogoni cię w dół drogi. Więc nie czekaj, aż będzie za późno, aby zacząć.

Musisz nadążyć za najnowsze trendy w mediach społecznościowych i zastosuj je w swojej małej firmie.

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy nie do końca przekonany, że musisz korzystać z mediów społecznościowych, aby poprawić swoją firmę, skorzystasz ogromnie z lektury tego przewodnika.

Jeśli obecnie korzystasz z mediów społecznościowych do sprzedaży swojej małej firmy, ale nie widzisz wyników, na które liczyłeś, poprowadzę cię ku drodze do sukcesu.

Postępuj zgodnie ze wskazówkami i strategiami marketingowymi, które przedstawiłem w tym przewodniku, a przygotujesz się na zrównoważony rozwój dziś i w przyszłości.

Tworzenie profili na wielu platformach

„Jesteśmy na Facebooku.”

Słyszę to cały czas, gdy rozmawiam z właścicielami małych firm o ich strategiach w mediach społecznościowych.

Jeśli masz stronę na Facebooku dla swojej firmy, to świetnie. Zmierzasz we właściwym kierunku.

Ale sam Facebook nie wystarczy, aby zmaksymalizować swój zasięg. Musisz ustanowić obecność na jak największej liczbie platform społecznościowych.

Facebook jest liderem dla małych firm.

Mniej niż połowa małych firm korzysta z Instagramów, YouTube i Twittera, aby promować swoje marki. Ponadto mniej niż jedna trzecia właścicieli korzysta z LinkedIn i Snapchat.

Zanim pośpieszysz się z utworzeniem profilu na wszystkich kanałach wymienionych powyżej, ważne jest, abyś zrozumiał swój rynek docelowy.

Na przykład LinkedIn jest bardziej korzystny dla firm B2B. To dlatego, że 80% leadów generowane przez marki B2B pochodzą z LinkedIn.

Załóżmy, że twoja mała firma kieruje generację Z na swoich głównych odbiorców. Cóż … , 71% Gen Z używa Snapchat co najmniej sześć razy dziennie. Ponad połowa tej generacji używa Snapchata ponad 11 razy dziennie.

Ale jeśli twoja mała firma próbuje generować potencjalnych klientów z wyżu demograficznego, nie ma sensu priorytetyzować Snapchata.

W większości przypadków, począwszy od profilu na Facebooku jest bezpieczny zakład. Z prawie 1,5 miliarda aktywnych użytkowników dziennie, można założyć, że grupa docelowa ma tam obecność.

Wierzcie lub nie, po tych wszystkich latach Facebook nadal jest najszybciej rosnący sieć społecznościowa. Więc to nigdzie nie pójdzie w najbliższej przyszłości.

Po utworzeniu strony na Facebooku musisz określić, które inne kanały są odpowiednie dla Twojej marki i strategii marketingowej. Polecam stworzenie kanału na YouTube.

Treści wideo, które przesyłasz do YouTube, będą łatwe do zmiany przeznaczenia dla innych kanałów marketingowych. Te filmy dadzą ci pretekst do publikowania treści na innych platformach, gdy kończą ci się pomysły, ale wkrótce porozmawiamy o tym bardziej szczegółowo.

Określ swoje cele marketingowe

Nie możesz po prostu ślepo zacząć publikować treści w mediach społecznościowych bez jakiegoś rymu lub powodu. Zanim zrobisz cokolwiek innego, musisz zidentyfikować swoje cele marketingowe.

Oto niektóre z najważniejszych celów, które małe firmy próbują osiągnąć za pomocą swoich strategii w mediach społecznościowych:

Podczas gdy generowanie leadów, świadomość marki i zaangażowanie klientów są dobrymi powodami do korzystania z mediów społecznościowych, nie oznacza to, że powinny one być twoje.

Możesz korzystać z mediów społecznościowych, aby zapewnić lepszą obsługę klienta lub bezpośrednio zwiększyć sprzedaż.

Niezależnie od powodów, upewnij się, że są one jasno określone. Pomyśl o tym jak o każdej innej strategii marketingowej dla Twojej firmy.

Nie uruchomiłbyś reklamy w radiu ani reklamy drukowanej bez ustalenia celu, więc musisz traktować swoją strategię w mediach społecznościowych w ten sam sposób.

Gdy zdecydujesz się na cel swoich kampanii w mediach społecznościowych, znacznie łatwiej będzie Ci wymyślić treści do opublikowania. Jak omówimy wkrótce, może być trudno wymyślić pomysły na nowe posty.

Ale jeśli możesz ustalić, co chcesz osiągnąć za pomocą swoich treści, będziesz wiedział, co opublikować, aby osiągnąć te cele.

Publikuj treści na co dzień

Teraz, gdy masz profil w mediach społecznościowych na wielu platformach, musisz upewnić się, że te konta są aktywne.

Jeśli ktoś natknie się na jedną z twoich stron, a najnowszy post był sprzed trzech tygodni, nie będzie cię śledzić. Jaki jest sens podążania za marką, która nie publikuje treści?

Co więcej, pomyśl o wszystkich osobach, które już śledzą Twoją stronę biznesową.

Ci ludzie nie tylko same przejdą do tej strony, aby zobaczyć, co robisz. Musisz opublikować nową zawartość, która pojawi się na ich stronach głównych i osiach czasu.

Jak często małe firmy publikują w mediach społecznościowych?

Nieco ponad połowa małych firm publikuje codziennie.

To Twoja szansa, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli Twoja konkurencja publikuje tylko raz w tygodniu lub tylko kilka razy w miesiącu, łatwiej będzie Ci zrobić trwałe wrażenie na swoich obserwujących, publikując codziennie.

Za każdym razem, gdy publikujesz nowe treści, przypominasz swoim obserwatorom, że Twoja marka istnieje.

Kiedy potrzebują lub chcą cokolwiek oferujesz, pomyślą o Twojej firmie w przeciwieństwie do innej małej firmy w okolicy.

Jednym z powodów, dla których małe firmy nie publikują treści Codziennie, jest to, że po prostu nie wiedzą, co publikować. Jeśli należysz do tej kategorii, odwołaj się do swoich celów marketingowych.

Na przykład, jeśli twoim celem jest promowanie nowych produktów na sprzedaż w witrynie ecommerce, Opublikuj ofertę promocyjną dla tych produktów.

Zmień przeznaczenie wcześniej opublikowanych treści. Krótko o tym wspomniałem wcześniej, kiedy dyskutowaliśmy, dlaczego warto utworzyć kanał na YouTube.

Załóżmy, że masz przewodnik instruktażowy lub samouczek na temat korzystania z produktu, który opublikowałeś na swojej stronie YouTube. Możesz opublikować ten sam film lub jego fragmenty w innych kanałach dystrybucji.

Udostępniaj nowe treści ze swojej witryny. Publikuj linki do ostatnio opublikowanych postów.

Oprócz codziennego publikowania treści, ważne jest również, aby reagować na klientów. Mam na myśli zarówno bezpośrednie wiadomości, jak i komentarze.

48% konsumentów powiedzmy, że gdy firma reaguje w mediach społecznościowych, poprosi ich o dokonanie zakupu.

Daj konsumentom powód do podążania za tobą

Aby mieć udaną strategię marketingową w mediach społecznościowych dla małej firmy, musisz mieć wielu obserwujących. W przeciwnym razie nikt nie zobaczy Twoich treści.

Gdy będziesz w stanie rozwijać swoją społeczność, łatwiej będzie Ci Konwertuj swoich obserwujących na klientów.

To dlatego, że konsumenci są bardziej skłonni kupuj od marek śledzą w mediach społecznościowych.

Oto niektóre z najważniejszych powodów, dla których ludzie chcieliby śledzić twoją małą firmę w mediach społecznościowych:

  • są ciekawi Twoich produktów lub usług
  • oferujesz ekskluzywne promocje
  • Twoje treści są zabawne
  • muszą skontaktować się z przedstawicielem obsługi klienta
  • zaoferowałeś zachętę.
  • ich przyjaciele lub rodzina podążają za Twoją marką

Upewnij się więc, że Twoje treści są warte śledzenia. Jak zauważyłeś, zdobycie większej liczby obserwujących ostatecznie zwiększy Twoje szanse na zwiększenie sprzedaży.

Zorganizuj konkurs. Promuj sprzedaż flash i rabaty.

Po prostu nie publikuj zbyt wielu promocji, bo spowoduje to, że ludzie przestaną cię obserwować. W rzeczywistości, 46% konsumentów powiedz, że przestaną obserwować marki, które publikują zbyt wiele treści promocyjnych.

Istnieje różnica między publikowaniem codziennie a spamowaniem obserwujących.

Ludzie nie tylko chcą zobaczyć posty z Twojej marki. Jeśli publikujesz kilka razy dziennie, te posty zaleją osie czasowe i strony główne Twoich obserwujących. Nikt nie chce tego oglądać.

Jeśli chcesz publikować treści wiele razy dziennie, rozważ udostępnianie efemerycznych treści, które wkrótce omówimy bardziej szczegółowo.

Twórz relacje z influencerami społecznościowymi

Co jeśli powiem ci, że istnieje sposób na zwiększenie obecności w mediach społecznościowych bez publikowania treści na swojej stronie?

Cóż, jestem pewien, że udało Ci się zgadnąć, to zdecydowanie jest możliwość.

Kiedy ludzie myślą o wpływach społecznych, myślą o gwiazdach i sportowcach. Ale współpraca z gwiazdą prawdopodobnie nie zmieści się w budżecie marketingowym małej firmy.

Jednakże, influencer marketing Jest Najszybciej rozwijającą się metodą pozyskiwania klientów w cyfrowym świecie.

Co więcej, 67% marek planuje zwiększyć swój budżet influencer marketing w ciągu następnego roku.

W jaki sposób mała firma może sobie pozwolić na wdrożenie takiej strategii? Możesz znaleźć wpływowych ludzi, którzy są znacznie bardziej opłacalni niż Celebryci.

Spróbuj nawiązać współpracę z mikro influencerzy, aby zwiększyć wiarygodność Twojego produktu.

Ten typ influencer może nie mieć milionów obserwujących, ale możesz zmusić ich do publikowania treści o Twojej marce za kilkaset dolarów. Możesz nawet być w stanie ujść na sucho oferując im tylko bezpłatne produkty w zamian za post o Twojej marce.

Ta strategia jest skuteczna, ponieważ mikro influencerzy mają silniejsze wskaźniki zaangażowania ze swoimi obserwatorami. To dlatego, że są zwykłymi ludźmi.

Przeciętny obywatel nie może odnosić się do życia Kanye Westa i Kardashian. Ale na pewno mogą odnosić się do kogoś, kto ma stałą pracę.

Rozważ wyszukiwanie influencerów społecznych, którzy mieszkają w obszarze lub regionie twojej małej firmy. Bardziej prawdopodobne jest, że ich zwolennicy będą zainteresowani wsparciem Twojej marki.

Wdrożenie narzędzi automatyzacji

Wiem, co sobie myślisz. Wszystko, o czym do tej pory rozmawialiśmy, brzmi niezwykle czasochłonnie.

Jako właściciel małej firmy musisz nosić wiele czapek przez cały dzień. W zależności od wielkości firmy, możesz zajmować się większością obowiązków firmy.

Bycie menedżerem treści w mediach społecznościowych nie było czymś, co planowałeś i może się wydawać, że nie ma wystarczająco dużo godzin dziennie, aby to załatwić.

Ponadto zatrudnienie kogoś do podjęcia tych zadań może być kosztowne. To może nie być coś, na co Twoja firma może sobie teraz pozwolić.

Na szczęście zasoby automatyzacji rozwiążą ten problem za Ciebie. Zobacz Moje ulubione narzędzia marketingowe oszczędzające czas w mediach społecznościowych.

Kolejną zaletą korzystania z Narzędzia automatyzacji jest możliwość odpowiadania na wiadomości w odpowiednim czasie.

Zamiast sprawdzać każdą platformę społecznościową indywidualnie pod kątem tych wiadomości, możesz znaleźć oprogramowanie, które wysyła wszystkie wiadomości do jednej skrzynki odbiorczej. Następnie możesz odpowiedzieć bezpośrednio z oprogramowania.

Gorąco polecam te narzędzia właścicielom małych firm, którzy uważają, że nie mają wystarczająco dużo czasu, aby skutecznie zarządzać swoimi profilami w mediach społecznościowych.

Nie pozwól, aby to pogorszyło Twoją strategię marketingową.

Zachęcaj do treści generowanych przez użytkowników

Łączy się to z moją dyskusją na temat rodzaju treści, które powinieneś publikować.

Nie możesz się pomylić, udostępniając treści, które zachęcają do UGC.

Treści generowane przez użytkowników mają bezpośredni związek z decyzją o zakupie konsumenta.

UGC pomoże również budować świadomość marki. Oto dlaczego.

Załóżmy, że prowadzisz konkurs na Instagramie, w którym uczestnicy muszą publikować zdjęcia przedstawiające ich za pomocą jednego z Twoich produktów.

Twój mały biznes właśnie został wystawiony na szerszą publiczność. Każdy, kto podąża za osobami, które wezmą udział w konkursie, zobaczy, że Twoja marka jest promowana, nawet jeśli ci ludzie nie podążają za tobą.

A whopping 92% konsumentów powiedzmy, że ufają skierowaniu, jeśli pochodzi od kogoś, kogo znają.

UGC to świetny sposób na zdobycie większej liczby obserwujących i ostatecznie przekształcenie tych nowych obserwujących w kupujących.

Skorzystaj z efemerycznych treści

Efemeryczna treść różni się od zwykłego postu. Ten rodzaj treści jest wyświetlany tylko przez krótki czas, na przykład przez 24 godziny.

Najczęstsze miejsca, w których znajdziesz efemeryczne treści w mediach społecznościowych, to Instagram i Snapchat. Obie te platformy mają funkcję „story”.

Gorąco polecam korzystanie z Historia na Instagramie, aby promować swój biznes.

Krótko o tym wspomniałem wcześniej, omawiając, jak często należy publikować treści.

Jeśli chcesz publikować kilka razy dziennie, zrób to na swojej historii. To nie spamuje osi czasu Twoich obserwujących.

Jeśli jeszcze nie korzystałeś z efemerycznych treści, spróbuj w następnej promocji, aby zobaczyć, jak to działa.

Transmisja strumieni wideo na żywo

Małe firmy mogą również korzystać z transmisji treści wideo na żywo na platformach mediów społecznościowych.

Facebook, YouTube i Instagram mają opcje, aby to zrobić.

Wystarczy spojrzeć na niektóre z tych statystyk dotyczących Facebook Live:

Zasadniczo, transmisja na żywo zwiększy Twoje wskaźniki zaangażowania. Zapewni to również bardziej autentyczną interakcję z publicznością.

Możesz korzystać z transmisji na żywo na wiele różnych sposobów. Ale jednym z moich ulubionych dla małych firm jest spojrzenie za kulisami.

Pokaż swoim obserwatorom, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami w Twojej firmie. Oprowadź ich po zakładzie produkcyjnym, biurze i przedstaw swoim pracownikom.

To sprawi, że poczują się tak, jakby widzieli coś ekskluzywnego i ostatecznie przybliżą ich do Twojej marki.

Wideo na żywo jest również świetną metodą dystrybucji demonstracji produktów, wydarzeń lub sesji pytań i odpowiedzi.

Twoi widzowie na żywo będą mogli komentować twój strumień w czasie rzeczywistym. Upewnij się, że potwierdzasz te komentarze i odpowiadasz swoim obserwującym.

Wniosek

Twoja mała firma musi korzystać z mediów społecznościowych, aby pozostać aktualnym w dzisiejszych czasach.

Samo posiadanie profilu na Facebooku nie jest już dopuszczalne, jeśli chcesz zmaksymalizować swoją biegłość w marketingu w mediach społecznościowych.

Twórz profile na wielu platformach, o ile twoja grupa docelowa jest aktywna na tych kanałach.

Musisz regularnie publikować treści. Po prostu upewnij się, że Twoje posty są związane z jasno określonymi celami marketingowymi.

Twoje profile muszą być atrakcyjne dla konsumentów. Prowadź kampanie mające na celu zdobycie większej liczby obserwujących.

Aby jeszcze bardziej rozszerzyć swój zasięg, znajdź influencerów społecznościowych, aby promować swój biznes. Zachęcaj do treści generowanych przez użytkowników.

Dodaj efemeryczne treści i transmisje na żywo do swojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych.

Jeśli nie masz czasu na zarządzanie wszystkimi stronami mediów społecznościowych, rozważ użycie narzędzi automatyzacji, aby ułatwić sobie życie.

Postępuj zgodnie z poradami, które przedstawiłem w tym przewodniku, a to przeniesie strategię marketingową w mediach społecznościowych twojej małej firmy na wyższy poziom.Chcesz więcej ruchu?

Aby uzyskać pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów, wypełnij swoje dane.