Jak Założyć Firmę w 2022 roku od Podstaw: 24 Kroki do Rozpoczęcia Działalności

Założenie firmy jest jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby budować bogactwo.

To może być trudne. Ale dzięki odpowiednim systemom może to być łatwe.

Dobrą wiadomością jest to, że wszystkie rzeczy do rozpoczęcia działalności gospodarczej zostały zrobione milion razy wcześniej. Nawet jeśli zaczynasz od zera, nie musisz wymyślać koła na nowo ani przez wiele godzin zastanawiać się, co robić.

Jak Założyć Firmę w 2022 roku?

Istnieją co najmniej 24 rzeczy, które należy zrobić, rozpoczynając nową działalność. Przeprowadzę Cię przez każdą z nich krok po kroku. I nie daj się zastraszyć długością tej listy–wiele z tych kroków można wykonać jednocześnie, a niektóre można zlecić do miejsc takich jak LegalZoom.

Zakładam, że masz już pomysł na biznes i nie pokażę Ci, jak budować lub rozwijać swój biznes w tym artykule. Są to praktyczne kroki niezbędne do rozpoczęcia działalności.

Poniżej znajdują się 24 kroki do rozpoczęcia działalności gospodarczej:

I. Najpierw zdefiniuj swój biznes

#1 Opracuj bardzo wysoki poziom i podstawowy biznesplan

Nie chciałbyś odbyć długiej podróży bez mapowania swojej podróży. I nie chcesz robić tego samego ze swoim biznesem.

Dlatego musisz zacząć od odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:

  1. Co musisz zrobić, aby uzyskać rentowność?
  2. Jak zamierzasz zapłacić za rzeczy, które musisz zrobić, aby uzyskać rentowność?

Nie myśl o tym za dużo. Bądź realistą, co to zajmie.

Zrób swoje badania, Poznaj swoje liczby i stwórz trajektorię. Umieść to wszystko na papierze, a biznes plan przekształci się w przydatne narzędzie, które działa jak prawdziwa północ przez co najmniej pierwsze 6-12 miesięcy.

Możesz użyć tego szablonu biznesplanu lub zapoznać się z naszym Przewodnikiem po pisaniu biznesplanu, aby zacząć.

#2 Wymyśl nazwę

To trudny krok. Twoje imię musi być dobre. Musi być niezapomniany i rozpoznawalny. To nie musi być idealne i nie musi być wymyślne, wymyślone słowo jak Google lub Yahoo. Ale będziesz często mówił tę nazwę i prawdopodobnie będzie to również Twój adres URL.

Napisałem cały przewodnik, Jak kupić odpowiednią nazwę domeny, który możesz chcieć sprawdzić. Ogólnie rzecz biorąc, tutaj jest to, co się liczy:

  • Bądź pewny swojej nazwy. Szczerze mówiąc, to chyba wszystko, co się naprawdę liczy. To zdecydowanie najważniejszy aspekt wymyślania nazwy. Jeśli ci się nie podoba, nie możesz go sprzedać. Będziesz go sprzedawał 24/7/365 przez długi czas. Przynajmniej taki jest plan.
  • Wybierz coś wyjątkowego. Ogólna zasada jest taka, że podczas wyszukiwania nazwy w Google nie ma ustalonej firmy ani produktu, który już ma tę samą nazwę.
  • Twoje imię musi być niezapomniane, znakowalne i proste. Nie chcesz utrudniać tego, niż jest to już do znalezienia i poznania.
  • Pobierz .com swojego imienia. To bardzo ważne. To niewiarygodne, jak wiele osób uważa to za pewnik i po prostu całkowicie lekceważy swoją nazwę domeny. Jeśli chcesz, aby ludzie traktowali Twoją firmę poważnie, upewnij się, że masz .com.

Oto świetny proces wymyślania nazwy firmy:

  1. Burza mózgów, jak wiele słów, pojęć, pomysłów, przekonań, opisów itp. jak możesz pasować do obrazu, klimatu, odczucia lub produktu/usługi, którą będziesz oferować.
  2. Nazwy burzy mózgów na podstawie początkowej burzy mózgów w kroku 1. Możesz użyć darmowych generatorów nazw firm, aby pomóc w tym kroku.
  3. Sprawdź nazwy w Google. Usuń wszystkie opcje, które są już znane – zwłaszcza te w Twojej przestrzeni.
  4. Upewnij się, że można nabyć nazwę domeny. Sprawdź nasz przewodnik, Jak kupić nazwę domeny, aby uzyskać pomoc tutaj. Nie oczekuj, że zarejestrujesz nazwę domeny za 15 zł / rok. Naprawdę musisz zainwestować w nazwę domeny dla swojej firmy. Jeśli masz napięty budżet, bądź kreatywny. Możesz uzyskać świetną nazwę, która spełni wszystkie wymagania za rozsądną cenę.

Oto więcej wskazówek dotyczących wymyślania nazwy firmy:

  • Wyobraź sobie swoje imię z logo na dużym szyldzie w twojej przyszłej przestrzeni biurowej.
  • Wyobraź sobie swoje imię na koszulce.
  • Powiedz swoje imię na głos. „Cześć, nazywam się od nazwy firmy.”Jakie to uczucie? Podoba Ci się, jak to brzmi? Spróbuj powiedzieć to tak, jak ty, gdy odbierasz telefon służbowy.
  • Przekręć swoje opcje i porozmawiaj o tym z ludźmi.
  • Poświęć trochę czasu na myślenie o tym i pozwól mu usiąść na chwilę. Czy nadal wracasz do tego samego imienia?

II. Następnie stwórz swój biznes i materiały marketingowe

#3 Kup swoją nazwę domeny

Twoja nazwa domeny jest krytyczna.

Oznacza to, że nie boisz się wydawać pieniędzy na domenę. Używam Domain.com aby kupić Moje domeny-możesz przeczytać więcej o tym, dlaczego w naszym przeglądzie najlepszych rejestratorów domen.

W zależności od firmy możesz podać adres URL tak często lub tak często, jak mówisz rzeczywistą nazwę firmy. Im więcej masz budżetu na nazwę domeny, tym więcej będziesz w stanie zrobić.

#4 Bezpieczne konta w mediach społecznościowych

Trudno znaleźć dobrą nazwę, gdzie można kupić .com. W końcu Internet ma ponad 30 lat. Wiele” dobrych ” nazw domen jest branych.

A jeśli znajdziesz taki, który działa, są szanse, że nie dostaniesz również dokładnie dopasowanych uchwytów mediów społecznościowych.

Ale powinieneś zrobić wszystko, aby je zdobyć, ale jeśli to się nie powiedzie-bądź kreatywny. Twoje uchwyty / adresy URL w mediach społecznościowych są znacznie mniej ważne niż Twoja witryna, ale warto w nie włożyć wysiłku.

Możesz wybrać, ile wysiłku włożyć w swoje media społecznościowe od razu-możesz po prostu uzyskać nazwę i trzymać je, możesz wypełnić je kilkoma zdjęciami i informacjami lub możesz wyjść na całość. To zależy od Ciebie. Na razie chcę, żebyś się upewnił, że masz uchwyty.

#5 Stwórz tożsamość marki

Tożsamość Twojej marki jest bardzo ważna. Są to kolory, obrazy i logo, które klienci kojarzą z Twoją marką.

Brzmi to jak dużo pracy-ale zawsze możesz zaktualizować swoją tożsamość marki w przyszłości, więc początkowy bieg musi być wystarczająco dobry. 99 Designs to świetna opcja dla pełnego pakietu identyfikacji wizualnej marki. Możesz uruchomić konkurs na projekt, który pozwala wybierać spośród setek opcji.

W przeciwieństwie do nazwy firmy, tożsamość marki nie jest zamknięta w kamieniu. To więcej niż OK, aby przejść z” podejście starter ” tutaj — to nie musi być idealne (lub drogie); po prostu trzeba zrobić. Zawsze możesz wrócić i zrobić kolejną rundę projektowania-większość firm to robi.

#6 Skonfiguruj konto Google Workspace

G Suite, zwany także Google Workspace, jest najważniejszym narzędziem dla naszej firmy. Prawie wszystko robię za pomocą G Suite. E-maile i kalendarze mojego zespołu są również w G Suite. W dużej mierze polegamy również na Dysku Google / Docs.

Musisz to skonfigurować, gdy tylko uzyskasz nazwę domeny. Następnie możesz łatwo skonfigurować konta firmowe.

#7 Stwórz stronę internetową

Twoja strona może być tak duża lub tak mała, jak chcesz. Jeśli jesteś tylko małą samodzielną operacją, taką jak niezależny pisarz, możesz potrzebować tylko jednej strony z linkami do pisania, a może informacji kontaktowych.

Jeśli prowadzisz firmę eCommerce sprzedającą produkty i usługi, potrzebujesz większej strony internetowej.

Na razie skupiamy się po prostu na podstawowej, fundamentalnej stronie internetowej. W razie potrzeby możesz przeskalować większą stronę internetową.

Dobrze jest mieć jednostronicową witrynę na żywo z informacjami o Twojej firmie. Następnie można budować dalej stamtąd.

Możesz zacząć działać w ciągu kilku minut dzięki Squarespace. Gdy jesteś gotowy do zrobienia pełnej funkcji strony internetowej, łatwo jest przełączyć się na WordPress, korzystając z naszego przewodnika, jak stworzyć stronę internetową za pomocą WordPress.

#8 Zdobądź wizytówki

Pakiet identyfikacji Twojej marki z 99 wzorów będzie zawierał wzory wizytówek. Możesz ich użyć, aby uzyskać wizytówki drukowane online przez Vista Print.

To może wydawać się przestarzałym pomysłem, ale uwierz mi. Po rozpoczęciu działalności będziesz o tym mówić, a każda osoba, z którą rozmawiasz, powinna otrzymać kartę z informacjami na jej temat. Lubię trzymać mój numer telefonu z dala od karty, i ręcznie pisać go tam dla ludzi, do których naprawdę chciałbym zadzwonić. Ułatwia to swobodne rozdawanie kart — i pozwala ludziom, którym daję mój numer, wiedzieć, że naprawdę tak myślę.

III. Teraz załatw swój biznes legalnie

#9 Znajdź księgowego i adwokata

Ten można łatwo umieścić na tylnym palniku – ale powinieneś to zrobić raczej wcześniej niż później.

Zaoszczędzisz sobie wiele kłopotów i potencjalnie zaoszczędzisz swoją firmę, wyprzedzając tutaj. Ustaw się w kolejce do profesjonalistów prawnych i podatkowych z wyprzedzeniem. Istnieje wiele świetnych opcji, a twój księgowy i prawnik może być zdalny.

Osobiście go nie używałem, ale słyszałem wiele dobrych rzeczy o UpCounsel.

#10 Wybierz formę prawną działalności gospodarczej

Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Użyj swojego adwokata
  • Skorzystaj z usługi prawnej online

Bez względu na to, co wybierzesz, jest proste. To dobre miejsce, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy, korzystając z usługi takiej jak LegalZoom.

#11 Wybierz formę opodatkowania firmy

Wybierz najbardziej odpowiednią formę opodatkowania dla swojej firmy. To co wybierzesz ma znaczenie jaką stawką podatkową będziesz się rozliczał.

Skorzystaj z pomocy biura rachunkowego i wybierz mądrze – kto wie może będą należały Ci się jakieś ulgi.

#12 Zakładasz własną firmę – wybierz kody PKD

Za pomocą kodów PKD określasz jaki rodzaj działalności gospodarczej zamierzasz prowadzić.

Dowiedz się więcej o kodach PDK. Przeglądnij listę i sklasyfikuj swoją działalność zgodnie z kodami PKD.

#13 Wypełnij wniosek CEIDG-1

Czas zarejestrować firmę! Jeśli korzystasz z adwokata, oni mogą Ci w tym pomóc.

Znajdź aktualny wniosek CEIDG-1, wypełnij go i złóż do CEIDG.

Pro wskazówka: jeśli potrzebujesz pomocy, koniecznie sprawdź nasz artykuł na temat najlepszych zasobów prawnych online.

#14 Otwórz konto bankowe dla firm

Zazwyczaj najwygodniej jest korzystać z tego samego banku, którego już używasz na swoich kontach osobistych.

Jedną z rzeczy, na które należy uważać, jest wzrost sprzedaży, który robi wiele większych banków.

Dobra rada: Należy uważać, aby użyć firmowego konta bankowego do firmy i uważać na używanie ich do innych ofert lub usług.

IV. Zarejestruj się, aby uzyskać kluczowe narzędzia operacyjne

#15 Skonfiguruj obsługę płacową dla pracowników i kontrahentów

Jak już mówiłem, bardzo lubię Gusto. Oferują takie intuicyjne i — ośmielę się powiedzieć — zabawne doświadczenie płacowe.

(W końcu, co jest bardziej zabawne niż zarabianie?)

Korzystam z nich i uważam, że usługa jest lepsza od płac intuicyjnych.

Nie musisz się tym martwić, dopóki nie zaczniesz płacić pracownikom lub kontrahentom. Dobrze jest mieć go gotowego i na pokładzie. Usługa nie tylko zautomatyzuje Twoje listy płac, ale także zajmie się podatkami i formularzami, które należy złożyć.

#16 Skonfiguruj QuickBooks

Konto QuickBooks jest niezbędne Od pierwszego dnia. W ten sposób będziesz zarządzać swoimi księgami i mieć pewność, że zawsze masz dobrą dokumentację.

Powrót i importowanie danych historycznych nie jest zabawne. Im szybciej to ustawisz, tym lepiej. Zrób to teraz.

#17 Wprowadzenie podstawowego systemu księgowego

Najlepszym rozwiązaniem jest ścisła współpraca z księgowym. Dobrym podejściem jest zapytać księgowego, co należy robić przez cały rok, aby ułatwić sprawy, gdy nadchodzi sezon podatkowy i upewnić się, że wszystkie zobowiązania kwartalne są spełnione.

QuickBooks wykonuje wszystkie ciężkie prace, ale nadal są rzeczy, nad którymi musisz pozostać. Istnieje pewne skrzyżowanie z tym, co już zostało tutaj opisane, ale Shopify przygotował dobry przewodnik na temat rachunkowości dla małych firm.

Jeśli nie masz księgowego, poświęć trochę czasu na zrozumienie podstaw. QuickBooks jest doskonałym narzędziem do utrzymania porządku, ale musisz być w stanie zinterpretować, co liczby każdego miesiąca oznaczają dla Twojej firmy.

Nie czekaj do czasu podatkowego, aby spróbować dowiedzieć się wszystkiego. Nie pożałujesz czasu, który poświęciłeś na inteligentne skonfigurowanie systemu księgowego.

#18 Zacznij korzystać z rozwiązania do zarządzania projektami od pierwszego dnia

Najważniejsze: Śledź wszystkie swoje prace. Nawet jeśli jesteś jedyną osobą w swojej firmie, powinieneś działać jak organizacja, ponieważ pewnego dnia nie będziesz miał wyboru.

Inną korzyścią poza tworzeniem dobrych nawyków są historyczne informacje i dane, które będą pochodzić z pracy w ten sposób od pierwszego dnia. Będziesz wiedział, gdzie byłeś, żebyś mógł zobaczyć, dokąd zmierzasz.

To bardzo cenne dla nowych ludzi, aby wejść do Twojej organizacji i móc spojrzeć wstecz na to, co zostało wykonane w przeszłości. To kontekst, który pomoże im (i Twojej firmie) odnieść sukces w przyszłości.

Nie ma znaczenia, jakiego narzędzia używasz. I tak pewnie zmienisz to kilka razy. Używamy Trello. Istnieją dziesiątki świetnych narzędzi.

#19 Zbuduj wewnętrzny system wiki od pierwszego dnia

Tak jak powinieneś korzystać z narzędzia do zarządzania projektami od bardzo wczesnych etapów, niezwykle cenne jest natychmiastowe rozpoczęcie dokumentowania wszystkiego.

Jeśli kiedykolwiek chcesz skalować swój startup, będziesz potrzebował również swojego mózgu. Twoja wewnętrzna wiki jest jak twój mózg. Zapewnienie przyszłemu zespołowi natychmiastowego dostępu do twojego mózgu jest ogromne. Jeśli masz już zdyscyplinowane podejście do dokumentowania rzeczy na wiki, Twój zespół pójdzie w jego ślady.

To nie jest zabawne zastanawiać się nad wartością systemu wiki 3 lata w dół drogi, 50 osób głęboko. Pomyślisz o nieskończonej liczbie dokumentów, które chciałbyś spisać w miarę upływu czasu.

Używamy Confluence. Dzięki temu wszystkie nasze procesy biznesowe są przejrzyste. Jako właściciel firmy będziesz musiał podejmować trudne decyzje i radzić sobie z drażliwymi sytuacjami. Kiedy problemy wpadają w szarą strefę, naprawdę miło jest móc odwoływać się do procesów, które zawsze były dostępne dla wszystkich.

# 20 Załóż konto Slack

Wszyscy kochają Luz. To po prostu działa. Komunikacja mobilna jest kluczowa. Istnieje bezpłatny plan, który jest dobrym miejscem na rozpoczęcie. To około $7 na użytkownika miesięcznie za następny plan, który zapewnia kontrolę, taką jak dostęp gości do różnych kanałów, a także więcej pamięci masowej i połączeń aplikacji.

# 21 Skonfiguruj numer połączenia konferencyjnego

Wiele firm będzie musiało wykonywać połączenia konferencyjne w takim czy innym punkcie, A GoToMeeting to ułatwia.  Natychmiast Dołącz, Hostuj lub zarządzaj spotkaniami wideo, audio lub internetowymi z sali konferencyjnej, biurka lub zdalnej lokalizacji za pomocą komputera Mac, PC lub urządzenia mobilnego. Odwiedź GoToMeeting, aby się zarejestrować i zacznij w zaledwie kilka minut.

# 22 Skonfiguruj 1Password

Teraz zaczynasz widzieć temat tutaj: zmniejszyć przyszłe bóle głowy. Skonfiguruj swoje systemy już teraz,a będziesz mógł skupić się na rozwoju.

1Password to doskonałe narzędzie do zarządzania wszystkimi hasłami i poufnymi danymi. Ułatwia to bezpieczne udostępnianie loginów zespołowi — co jest kluczowe, ponieważ Centrify szacuje, że utracone hasła kosztują 416 USD produktywności na osobę.

# 23 Utwórz tracker subskrypcji

Jest to łatwe, ale często pomijane. 1Password jest świetny do śledzenia loginów subskrypcji. Nadal potrzebujesz sposobu, aby szybko zobaczyć wszystko, co masz i za co płacisz, zwłaszcza gdy rośnie i coraz więcej osób korzysta i zapisuje się do różnych narzędzi i subskrypcji.

Wystarczy prosty arkusz kalkulacyjny. Śledź subskrypcję, koszt miesięczny lub roczny, Warunki (jeśli występują), metodę płatności (z jakim kontem lub kartą jest powiązana?), oraz datę przedłużenia.

V. Teraz zaplanuj swoje cele na pierwszy rok w biznesie

# 24 Stwórz plan strategiczny na najbliższe 12 miesięcy

Tak jak Twój biznes plan, Twój strategiczny plan nie musi być skomplikowany.

Oto jak napisać prosty biznes plan startupowy na pierwszy rok:

  1. Wymyśl jeden wielki cel na następne 12 miesięcy.
  2. Określ, co musisz zrobić, aby osiągnąć swój cel. Jakie projekty lub działania będziesz musiał wykonać?
  3. Dowiedz się, jakich wskaźników lub parametrów możesz użyć do monitorowania postępów. Zainstaluj system ich śledzenia.
  4. Przegląd i wyzwanie miesięcznika. Dokonaj wszelkich niezbędnych korekt.

Nawet w jednoosobowym sklepie poświęcenie czasu na to wymusi strategiczne myślenie i celowe działanie. Pomoże Ci uniknąć reakcji i losowo robić to, co przyjdzie ci na drogę.

Staje się to jeszcze ważniejsze, gdy masz zespół, który musi wiedzieć, w jakim kierunku maszerować. Będą potrzebowali tego kontekstu, aby wykonywać swoją pracę.