Najlepsze Programy Księgowe dla Małych Firm

Chcesz przejść od razu do odpowiedzi? Najlepszym oprogramowaniem księgowym dla większości małych firm jest zdecydowanie Kashoo.

Jeśli ludzie rządzący nie są na szczycie książek, pozornie dobrze prosperujący biznes może zawalić się z dnia na dzień.

Mocne zrozumienie liczb utrzymuje cię w biznesie podczas przestojów i pomaga rozwijać się w dobrych czasach. Dokładna księgowość jest jednym z najbardziej niedocenianych aktywów każdej małej firmy.

Najlepsze oprogramowanie księgowe oszczędza czas i energię każdego dnia. Jeśli jeszcze go nie masz, zdziwisz się, jak niewiele kosztuje wartość.

A jeśli używasz czegoś niezgrabnego, jesteś sobie winien, aby zobaczyć, jak usprawnione stało się nowoczesne oprogramowanie księgowe.

TOP5 Najlepszych Rozwiązań Księgowych na rok 2022

Zbadałem i przejrzałem dziesiątki programów księgowych. Oto lista najlepszych typów:

  1. Kashoo – Najlepsze proste oprogramowanie, wszystko w cenie
  2. FreshBooks – Najlepsze oprogramowanie do fakturowania dla przedsiębiorców, agencji i małych i średnich firm
  3. Sage 50cloud – Najlepsze rozwiązanie desktopowe dla średnich firm
  4. QuickBooks – Najlepsze oprogramowanie księgowe dla małych firm
  5. Xero – Najlepszy do importu danych i integracji z listą płac

Czytaj dalej, aby uzyskać szczegółowe recenzje, w tym ceny, zalety i wady każdego narzędzia z mojej listy. Użyj tego jako przewodnika do porównywania opcji.

#1-Kashoo – najprostszy, All-inclusive ceny

  • 14-dniowy darmowy okres próbny
  • Płatny plan to tylko $19.95 / miesiąc
  • Proste rozwiązanie dla małych firm
  • Narzędzia do śledzenia czasu i nie tylko

Pomimo dziwacznej nazwy, Kashoo jest wyjątkowym rozwiązaniem księgowym dla właścicieli małych firm. Lubię Kashoo, ponieważ jest prosty i idealny dla użytkowników poszukujących automatyzacji księgowości.

Kashoo ułatwia wysyłanie faktur, otrzymywanie płatności i generowanie raportów finansowych za pomocą jednego kliknięcia. Raporty te pozwalają na przygotowanie dokładnych dokumentów podatkowych i podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych.

Pulpit nawigacyjny zapewnia migawkowy Widok Twojej firmy w czasie rzeczywistym. Możesz także zsynchronizować swoje konta bankowe w celu łatwego i automatycznego uzgadniania.

Kolejną zaletą Kashoo jest jego użyteczność. To sprawia, że wszystko łatwo zrozumieć, nawet jeśli nie jesteś księgowym.

Konfiguracja z Kashoo jest bezproblemowa. Wprowadzanie informacji o firmie, podatkach, fakturach i innych Ustawieniach jest proste i łatwe do naśladowania.

Nie każde rozwiązanie księgowe SMB oferuje narzędzia do śledzenia czasu-Kashoo tak. Więc jeśli jest to funkcja, której szukasz, Kashoo zdecydowanie powinno być na Twoim radarze.

Kashoo ma najprostsze i najbardziej przystępne ceny na rynku. Jest tylko jeden plan, ze wszystkim all inclusive. Po prostu zdecyduj, czy chcesz kontrakt roczny, czy miesięczny.

Kashoo kosztuje $19.95 miesięcznie lub $199 rocznie. Możesz wypróbować go za darmo przez 14 dni w wersji próbnej.

#2 – FreshBooks-najlepsze oprogramowanie do fakturowania dla przedsiębiorców, agencji i małych i średnich firm

  • 30-dniowy darmowy okres próbny
  • Płatne plany zaczynają się od $15 miesięcznie
  • Struktura zapewniająca skalowalność
  • Znakomita obsługa klienta

FreshBooks specjalizuje się w oprogramowaniu księgowym dla przedsiębiorców i agencji ze względu na ich skalowalność.

Jeśli Twoja firma ma miejsce na rozwój — lub powiększasz swoją listę klientów — FreshBooks powinien być najlepszą opcją do rozważenia.

FreshBooks wyróżnia się jako najlepsze oprogramowanie księgowe SMB do fakturowania. Ale ma również narzędzia do zarządzania wydatkami, śledzenia czasu, zarządzania projektami, śledzenia płatności i generowania raportów.

Rozpoczęcie i prowadzenie konta FreshBooks to pestka. Nie masz doświadczenia z narzędziami księgowymi dla małych firm.

Co kocham w FreshBooks ich aplikacji mobilnej. Jest to idealne rozwiązanie do zarządzania księgowością i Fakturowaniem w podróży.

Chociaż lista integracji aplikacji nie jest tak obszerna, jak niektóre inne rozwiązania w tym przewodniku, FreshBooks nadal jest kompatybilny ze wszystkimi najpopularniejszymi, takimi jak G Suite, Stripe, Shopify i Gusto.

Oto krótki przegląd cen Freshbooków:

  • Lite – $15 miesięcznie
  • Plus – $25 miesięcznie
  • Premium – $50 miesięcznie
  • Wybierz – Niestandardowe ceny

Plany Lite, Plus i Premium obejmują odpowiednio 5, 50 i 500 klientów płatnych. Możesz więc wybrać swój plan na podstawie wielkości listy klientów. To dodatkowe $ 10 miesięcznie dla każdego członka zespołu, który ma dostęp do oprogramowania.

Nawet jeśli jesteś freelancerem lub po prostu pracujesz na pół etatu, nadal zacząłbym od planu Plus. Nie chcesz być ograniczony do tylko pięciu klientów płatnych w danym miesiącu. Możesz zarejestrować się na bezpłatny okres próbny, aby zobaczyć, jaki plan jest najlepszy dla Twojej firmy.

FreshBooks ma doskonałą obsługę klienta i mnóstwo zasobów, takich jak linki do filmów szkoleniowych bezpośrednio z Pulpitu nawigacyjnego.

Są jednak wady. Faktury są nieco ograniczone pod względem tego, co można dostosować, i nie pomaga w przygotowaniu kwartalnych szacunków podatkowych.

#3-Sage 50cloud-najlepsze rozwiązanie dla średnich firm

  • Plany zaczynają się od $50.58 / miesiąc
  • Zdalny dostęp z dowolnego miejsca
  • Solidne i zaawansowane oprogramowanie
  • Dostęp dla wielu użytkowników według roli

Od prawie czterech dekad Marka Sage dostarcza rozwiązania księgowe klasy korporacyjnej firmom na całym świecie. Sage 50cloud to idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm.

Oprogramowanie jest solidne i wyrafinowane. To oprogramowanie komputerowe ze zdalnym dostępem z dowolnego miejsca.

Sage 50cloud oferuje zarządzanie zapasami, funkcje należności, generowanie raportów i zintegrowane funkcje płacowe. Jest to idealne rozwiązanie dla małych firm, które potrzebują dostępu dla wielu użytkowników.

Funkcje zabezpieczeń pozwalają ograniczyć dostęp lub ograniczyć funkcje do użytkowników w firmie na podstawie ich poziomu uprawnień lub opisu zadania.

Sage istnieje już jakiś czas i widać to (nie zawsze w najlepszy sposób). Interfejs użytkownika wygląda na przestarzały w porównaniu do innych rozwiązań dostępnych obecnie na rynku. Nie ma żadnych funkcji śledzenia czasu, a wiele linków otwiera nowe okna, co nie jest zbyt przyjazne dla użytkownika.

Ceny dla Sage 50cloud są nieco wyższe w porównaniu z innymi opcjami na mojej liście:

  • Pro Accounting – $50.58 miesięcznie
  • Księgowość Premium – $78.21 miesięcznie
  • Rachunkowość Kwantowa – $197.55 miesięcznie

Ceny wzrosną w zależności od liczby dodanych użytkowników. Możesz również dołączyć pakiet Microsoft Office 365 za dodatkowe 150 USD rocznie.

Te punkty cenowe nie są tak atrakcyjne dla przedsiębiorców, jednoosobowych właścicieli i startupów. Uważam tylko Sage 50cloud za średniej wielkości firmę, która potrzebuje zasobów i pomocy firmy takiej jak Sage.

Polecam również roczną umowę, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy na i tak wysokich cenach.

#4-QuickBooks-Najlepsze Oprogramowanie Konta Dla Małych Firm Dla Nowych Firm

  • 30-dniowy darmowy okres próbny
  • Plany zaczynają się od $15 / miesiąc
  • Integracja z popularnymi aplikacjami
  • Lider w branży księgowości

QuickBooks jest niezwykle popularnym rozwiązaniem księgowym-i nie bez powodu.

Oferują solidne oprogramowanie dla przedsiębiorstw, księgowych, właścicieli małych firm, osób samozatrudnionych i wszystkiego pomiędzy.

Dzisiaj większość ludzi uruchamia wszystko przez QuickBooks Online, co pozwala im obsługiwać więcej niż tylko księgowość. QuickBooks oferuje POS, śledzenie czasu, płace i inne zintegrowane usługi-wszystko, czego potrzebuje mała firma pod jednym dachem.

Osobiście lubię to oprogramowanie ze względu na to, jak intuicyjne jest. Łatwo jest uporządkować wszystko za pomocą Pulpitu nawigacyjnego QuickBooks. Zawsze będziesz mieć w czasie rzeczywistym migawkę swoich wydatków, zysków i strat, sprzedaży, dochodów i kont bankowych.

Synchronizuj QuickBooks Online ze swoim bankiem. Oprogramowanie automatycznie importuje i odpowiednio kategoryzuje transakcje. Aby zarządzać paragonami i wydatkami, wystarczy zrobić zdjęcie rachunku za pomocą aplikacji mobilnej. Nie musisz już martwić się o zgubienie i zorganizowanie papierowych paragonów w swoim biurze.

Oto przegląd planów i cen dla QuickBooks Online:

  • Samozatrudnieni — $15 miesięcznie
  • Prosty Start – $25 miesięcznie
  • Essentials – $40 miesięcznie
  • Plus – $70 miesięcznie
  • Zaawansowane – $150 miesięcznie

Wszystkie plany dla małych firm pozwalają zmaksymalizować odliczenia podatkowe, śledzić mile, zarządzać 1099 kontrahentami, sporządzać raporty ogólne, wysyłać szacunki i wystawiać faktury klientom. Jeśli chcesz zarządzać rachunkami, śledzić czas, zapasy i rentowność, musisz zarejestrować się w planie Essentials.

QuickBooks Online integruje się z popularnymi aplikacjami, których już używasz do prowadzenia firmy, takimi jak Square, PayPal i Shopify.

Możesz wypróbować QuickBooks za darmo przez 30 dni lub uzyskać 50% zniżki na pierwsze trzy miesiące. Ponieważ nie ma długoterminowych umów ani zobowiązań, możesz anulować lub zmienić plany w dowolnym momencie.

Niestety, nie możesz wypróbować oprogramowania za darmo i uzyskać zniżki z pierwszych trzech miesięcy; jesteś zmuszony wybrać jedną z dwóch opcji.

Każdy plan QuickBooks ogranicza liczbę użytkowników, którzy mogą uzyskać dostęp do systemu, a twój księgowy liczy się jako jeden z tych użytkowników. Więc po prostu miej to wszystko na uwadze, zanim wybierzesz plan.

# 5-Xero-najlepszy do importowania danych i integracji płac

  • 30-dniowy darmowy okres próbny
  • Płatne plany zaczynają się od $9 miesięcznie
  • 3 plany do wyboru
  • Obsługuje wszystkie podstawowe funkcje

Xero doskonale upraszcza proces księgowy właścicieli małych firm.

Obsługuje wszystkie podstawowe funkcje, których można oczekiwać w rozwiązaniu księgowym dla MŚP, takie jak sprzedaż, wydatki, zapasy i płace. Możesz nawet zarządzać zamówieniami zakupu, ofertami i fakturami dla swoich klientów i dostawców.

Dla tych z was, którzy używają programu Microsoft Excel lub innego narzędzia do zarządzania Books, istnieje duża szansa, że utworzyłeś wiele danych. Xero ułatwia importowanie tych transakcji i innych danych do ich oprogramowania.

Xero ma tylko trzy plany do wyboru, z których każdy reprezentuje etap małego biznesu:

Wczesny – $9 miesięcznie

  • Możliwość wysłania 5 faktur
  • Możliwość wpisania 5 rachunków
  • 20 transakcji bankowych

Rośnie – $30 miesięcznie

  • Nielimitowane faktury i wyceny
  • Nieograniczone rachunki
  • Nielimitowane uzgodnienia bankowe

Założona – $60 miesięcznie

  • Wszystkie cechy planu uprawy
  • Zgodność z wieloma walutami
  • Rejestruj i zarządzaj wydatkami
  • Śledź czas i koszt projektu

Uwaga: Od 18 marca 2021 r.wszystkie plany zwiększają się o 2 USD miesięcznie zarówno dla nowych, jak i istniejących klientów w Stanach Zjednoczonych.

Plany są bardzo proste. Chociaż nie polecam wczesny plan nikomu; jest bardzo ograniczony. Nawet jeśli dopiero zaczynasz, szybko z tego wyrośniesz.

Jeśli chcesz przesłać paragony do zarządzania wydatkami za pomocą Xero, musisz przejść na ustalony plan. Warto zauważyć, że QuickBooks zawiera tę funkcję ze wszystkimi planami, zaczynając od mniej niż połowy ceny ustalonego Xero.

Możesz wypróbować Xero za darmo przez 30 dni lub uzyskać 25% zniżki na pierwsze 3 miesiące. Osobiście, poszedłbym na darmową promocję próbną, jeśli jesteś na ogrodzeniu.

Xero wyróżnia się integracją z ponad 800 aplikacjami biznesowymi. Mówiąc dokładniej, jest to idealne rozwiązanie dla małych firm korzystających z Gusto do płac. Ale Xero jest nieco za Krótki dzięki aplikacji mobilnej i obsłudze klienta.

Jak znaleźć najlepsze oprogramowanie księgowe dla małych i średnich firm

Teraz, gdy miałeś okazję sprawdzić najlepsze rozwiązania księgowe, nadszedł czas, aby wybrać jedno dla swojej firmy. Jak możesz zdecydować między nimi?

Istnieją pewne czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas oceny oprogramowania księgowego SMB. Jest to metodologia, której użyłem, aby wymyślić moją listę, więc możesz ją również użyć.

Łatwość użycia

Oprogramowanie księgowe ma ułatwić Ci życie. Unikaj więc wszystkiego, co jest trudne do skonfigurowania i używania na co dzień.

Pamiętaj; możesz udostępniać to oprogramowanie księgowemu, księgowemu i innym członkom zespołu. Wdrożenie i szkolenie muszą być proste dla wszystkich, bez względu na ich poziom umiejętności.

Cechy

Niektóre programy specjalizują się w pewnych funkcjach. Na przykład FreshBooks jest najlepszy do fakturowania. Jakie funkcje są dla Ciebie ważne?

Wszystkie narzędzia z mojej listy odpowiadają na podstawowe potrzeby księgowe. Ale niektóre z nich są ograniczone w kategoriach takich jak zarządzanie wydatkami lub pojednanie banków. Czasami musisz uaktualnić swój plan, aby uzyskać wszystkie potrzebne funkcje.

Mobilność

Preferuję rozwiązania księgowe oparte na chmurze. Nie chcesz, aby Twoje oprogramowanie było powiązane tylko z jednym komputerem stacjonarnym. Powinieneś mieć do niego dostęp zdalnie z dowolnego miejsca w Internecie lub z aplikacji mobilnej.

Jedną z najlepszych funkcji mobilnych dostępnych obecnie na rynku jest zarządzanie wydatkami za pomocą zdjęć paragonów. Najlepsze oprogramowanie księgowe pozwoli Ci przesłać papierowe lub cyfrowe paragony z urządzenia mobilnego, dzięki czemu nie będziesz musiał przesyłać plików z dodatkową papierkową robotą. Wystarczy zrobić zdjęcie, a oprogramowanie automatycznie skategoryzuje wydatki.

Automatyka

Automatyzacja jest prawdopodobnie najbardziej krytycznym aspektem narzędzi księgowych SMB. Zawsze skłaniam się ku oprogramowaniu, które wymaga jak najmniejszej pracy ręcznej.

Gdy będziesz mógł zautomatyzować zadania, takie jak generowanie raportów, wysyłanie faktur i uzgadnianie wyciągów bankowych, twoja księgowość będzie bardziej wydajna i dokładniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Integracje

Każde narzędzie z powyższej listy w pewnym stopniu integruje się z rozwiązaniami innych firm. Niektóre rozwiązania mają setki integracji, podczas gdy inne mają kilkadziesiąt.

Istnieją integracje do przetwarzania płatności, e-commerce, CRM,płac i innych. Jeśli korzystasz już z innych platform do prowadzenia małej firmy, zdecydowanie powinieneś znaleźć rozwiązanie księgowe, które jest z nimi kompatybilne.

Cena

Oczywiście cena jest czymś, co zawsze należy wziąć pod uwagę. Wyższa cena niekoniecznie oznacza lepsze oprogramowanie.

Nie musisz wydawać tu mnóstwa pieniędzy. Istnieją nawet darmowe rozwiązania, które są idealne dla przedsiębiorców.

Bez względu na to, jaki plan wybierzesz, proponuję patrzeć w przyszłość na aktualizacje. Chcesz mieć pewność, że Twoje oprogramowanie księgowe SMB ułatwia skalowanie bez drastycznych skoków cen. Nie opieraj się więc na cenach podstawowych.

Wartość oprogramowania księgowego dla Twojej małej firmy

Prowadzenie ksiąg rachunkowych jest skomplikowane (co najmniej).

Konsultowałem się z wieloma właścicielami małych firm, którzy zmagają się z podstawami, takimi jak śledzenie dochodów i płacenie rachunków.

Na szczęście świetne oprogramowanie księgowe znacznie ułatwia życie. Może nie tylko zautomatyzować zadania, takie jak fakturowanie, ale także wygenerować raporty, które pomogą Ci podejmować kluczowe decyzje biznesowe.

Czy można kupić nowy sprzęt? Czy twój budżet marketingowy jest zrównoważony? Czy musisz zabezpieczyć pożyczkę dla małych firm? Czy Twoja firma jest opłacalna? Bez odpowiednich narzędzi księgowych większość właścicieli małych firm jest zmuszona do zgadywania.

Oprogramowanie księgowe SMB ułatwia śledzenie przychodów, zarządzanie wydatkami, fakturowanie klientów i uzgadnianie wyciągów bankowych.

Oprogramowanie do księgowości dla małych firm zwiększa dokładność, dzięki czemu masz mniej błędów w porównaniu z raportami generowanymi ręcznie. Narzędzia księgowe pomagają zapewnić zgodność z przepisami podatkowymi i przestrzegać ogólnie przyjętych zasad rachunkowości (GAAP).

Po wybraniu odpowiedniego oprogramowania księgowego będziesz mógł podejmować mądrzejsze decyzje biznesowe i mieć więcej czasu na skupienie się na innych obszarach swojej firmy.

Podsumowanie: Najlepsze Oprogramowanie do Księgowości dla Małych Firm w 2022 roku

Narzędzia księgowe oszczędzają czas, pieniądze i pomagają podejmować kluczowe decyzje biznesowe. Pomaga to zmaksymalizować wydajność, aby skupić się na ważniejszych sprawach.

Które narzędzie księgowe SMB jest najlepsze? To zależy od tego, czego szukasz. Na podstawie tego przewodnika jestem przekonany, że możesz znaleźć najlepsze rozwiązanie księgowe dla Twojej firmy za pomocą mojej listy.

Oto szybkie podsumowanie tego, co recenzowałem powyżej.

  1. Kashoo – Najlepsze proste oprogramowanie, wszystko w cenie
  2. FreshBooks – Najlepsze oprogramowanie do fakturowania dla przedsiębiorców, agencji i małych i średnich firm
  3. Sage 50cloud – Najlepsze rozwiązanie desktopowe dla średnich firm
  4. QuickBooks – Najlepsze oprogramowanie księgowe dla małych firm
  5. Xero – Najlepszy do importu danych i integracji z listą płac